Jakie działania marketingowe i promocyjne są do dyspozycji, aby zapewnić sobie odpowiednią lojalność odbiorców.

Marketing staje się coraz bardziej złożonym zagadnieniem, bardzo wyraźnie zaczynają w nim wyróżniać się rozmaite nurty, odmiennie podchodzące do niektórych kwestii. Bierz się to z faktu, że aktualnie coraz trudniej jest najpierw wyszukać klienta, a potem go jeszcze utrzymać.


marketing relacji
Zainspirowane przez: pixabay.com


programy motywacyjne
Dziennikarz: Mohito
Zainspirowane przez: Mohito


A przecież to właśnie utrzymanie najbardziej się firmom opłaca, bowiem jest dużo tańsze i efektywniejsze, niż szukanie nowych klientów. I w tę właśnie stronę zmierza marketing relacji (sprawdź moje źródło), jakiego głównym zadaniem jest personalizowanie relacji z klientem. Podejmowane działania idą przede wszystkim w stronę utrzymania odpowiedniej lojalności, co przekłada się nie tylko na powtórne zakupy, lecz również na polecanie marki czy produktów innym. Jeżeli się właściwie zaplanuje i wykona wszystko, to można będzie odnieść naprawdę spore korzyści.


biura
Dziennikarz: Rob Bixby
Zainspirowane przez: http://www.flickr.com


Kolejne teksty

Projektant wnętrz, a może inspiracji i pomysłów szukać samodzielnie?

Designerskie lampy VITA
Dziennikarz: Vita
Zainspirowane przez: Vita
Urządzając wnętrza domu lub mieszkania niejeden z nas zastanawia się czy warto skorzystać z propozycji zawodowego projektanta wnętrz. Czy warto samemu planować wnętrza własnego lokum? Czy rzeczywiście zbudujemy taki efekt, o jakim marzymy? Zabierając się za Wystrój wnętrz Warszawa, jak i też pozostałe większe miasta w Polsce, oferuje setki propozycji.


Marketing relacji na pierwszym miejscu stawia na klienta, to jest jego najważniejsza zasada. Przy takim modelu to klient jest najistotniejszy, jego oczekiwania i potrzeby, a nie produkty, które się oferuje. Z tego też powodu istotną sprawą będzie spersonalizowanie przekazów, a z kolei te opierają się na wcześniej dokonanych zakupach i przekazanych zainteresowaniach i preferencjach. Niezwykle przydatne mogą tu też być różnego rodzaju programy motywacyjne (moja strona internetowa) i lojalnościowe.


Budują one odpowiednie przywiązanie do danej marki i powodują, że konsumenci chętniej wracają po zakupy, zamiast iść do konkurencji. Dzięki takim programom można pozyskać dużą grupę wiernych konsumentów, a poza tym lepiej poznać ich zakupowe preferencje. Więcej na
2018/06/22, 00:08
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.