Marketing staje się coraz bardziej złożonym zagadnieniem, bardzo wyraźnie zaczynają w nim wyróżniać się rozmaite nurty, odmiennie podchodzące do niektórych kwestii. Bierz się to z faktu, że aktualnie coraz trudniej jest najpierw wyszukać klienta, a potem go jeszcze utrzymać.

Zainspirowane przez: pixabay.com

Dziennikarz: Mohito
Zainspirowane przez: Mohito
A przecież to właśnie utrzymanie najbardziej się firmom opłaca, bowiem jest dużo tańsze i efektywniejsze, niż szukanie nowych klientów. I w tę właśnie stronę zmierza marketing relacji (
sprawdź moje źródło), jakiego głównym zadaniem jest personalizowanie relacji z klientem. Podejmowane działania idą przede
wszystkim w stronę utrzymania odpowiedniej lojalności, co przekłada
się nie tylko na powtórne zakupy, lecz również na polecanie marki czy produktów innym. Jeżeli się właściwie zaplanuje i wykona wszystko, to można będzie odnieść naprawdę spore korzyści.

Dziennikarz: Rob Bixby
Zainspirowane przez: http://www.flickr.com

Dziennikarz: Vita
Zainspirowane przez: Vita
Urządzając wnętrza domu lub mieszkania niejeden z nas zastanawia się czy warto skorzystać z propozycji zawodowego projektanta wnętrz. Czy warto samemu planować wnętrza własnego lokum? Czy rzeczywiście zbudujemy taki efekt, o jakim marzymy? Zabierając się za
Wystrój wnętrz Warszawa, jak i też pozostałe większe miasta w Polsce, oferuje setki propozycji.
Marketing relacji na pierwszym miejscu stawia na klienta, to jest jego najważniejsza zasada.
Przy takim
modelu to klient jest najistotniejszy, jego oczekiwania i potrzeby, a nie produkty, które się oferuje. Z tego też powodu istotną sprawą będzie spersonalizowanie przekazów, a z kolei te
opierają się na wcześniej dokonanych zakupach i przekazanych zainteresowaniach i preferencjach. Niezwykle przydatne mogą tu też być różnego rodzaju programy motywacyjne (
moja strona internetowa) i lojalnościowe.