Czy tradycyjne plakaty poszły w niepamięć? – współczesna forma klasycznej reklamy

We wcześniejszych czasach jedyną właściwą formą reklamy był plakat. Były one rozprowadzane po całej okolicy i zwracały na siebie spojrzenia przechodniów, zapewniając powodzenie reklamowanej marki czy usługi.


W naszych czasach na ulicach widzimy coraz mniej reklam tego rodzaju - więcej . Zostały one zastąpione przez nowoczesne formy, takie jak telewizja ( Dowiedz się więcej) czy Internet. Czy plakaty na stałe poszły w niepamięć i zniknęły z naszego życia?


Przy pomocy systemu Gekko uzyskamy ciekawy efekt dekoracyjny w przestrzeni biurowej
Dziennikarz: RuckZuck
Zainspirowane przez: RuckZuck
Chociaż papierowe plakaty powoli znikają z naszego życia, na ich miejsce wkraczają ich nowatorskie alternatywy. Należą do nich np. internetowe banery reklamowe, telebimy czy rozdawane przechodniom ulotki. Można wręcz stwierdzić, że cała współczesna reklama bazuje na jednej, podstawowej formie, jaką stanowi plakat - stojak na plakat -. Jest to skuteczny i sprawdzony wzorzec z przeszłości, którego efekty próbują ulepszyć aktualni spece od reklamy – nieco go przy dopasowując do naszych czasów i unowocześniając.


Trzeba tylko przyjrzeć się nowoczesnym formom reklamy, takim jak baner internetowy czy telebim, by zauważyć, że ich forma bardzo przypomina standardowe super fototapeta. Jest tylko dostępny w cyfrowej formie, która przyciąga spojrzenia odbiorców i wydaje się być dla nich bardziej interesująca wizualnie. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że cała współczesna reklama jest tylko unowocześnieniem dawnego plakatu – dopasowaniem starego, skutecznego pomysłu do nowej sytuacji.


Kolejne teksty

Duży popyt na artykuły ekologiczne

czas - przekrój
Dziennikarz: Dawid Dawidowski
Zainspirowane przez: http://www.flickr.com
Rosnące zaciekawienie żywnością bio i ekologiczną jest działaniem w odpowiednią stronę. Dzisiaj artykuły ekologiczne i bio nabywa coraz to więcej rodaków, zwłaszcza w punktach ekologicznych, rzadziej bezpośrednio od rolników.


W tym wypadku stwierdzenie mówiące, że plakaty odeszły w niepamięć, staje się zupełnie fałszywe. Plakat to wciąż funkcjonujący rodzaj reklamy – odznacza się on tylko inną formą zewnętrzną.
2018/07/03, 17:14
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.