
Czy wiesz, że więcej przeczytasz w linku (https://www.jwp.pl/uslugi/badania-patentowe/)? To naturalnie pokrewna problematyka, zatem na pewno te materiały również są godne sprawdzenia.
Kiedy ostatnio zmieniałeś koła? Dawno czy wcale, nie prawda? To dlatego gros producentów zamienia w nowiutkich autach koło zapasowe na zestaw naprawczy. Jeśli jednak przekłujesz oponę czeka cię jej reperacja lub wymiana. Możemy to zrobić w specjalnym serwisie . (opony dostawcze) Fachowiec oceni, czy opona zalicza się do reperacji czy wymiany. Przy nieodzownej wymianie proponowana jest dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy zamiana dwóch opon na jednej osi.
Kolejnym takim przypadkiem będzie zniszczenie bieżnika. Sprawdzenie stopnia zużycia bieżnika ogumienia jest rutynowym działaniem w czasie okresowych przeglądów auta w serwisie.
Następnym takim przypadkiem są opony ze zmianami zmęczeniowymi. Ogumienie z powodu upływu czasu ulega przemianom starzeniowym. Zmiany powyższe mogą przejawiać się szczelinami lub odkształceniami na obrzeżnych obszarach opony. Znaczne przemiany zmęczeniowe mogą nadwątlać przyleganie opon. Fabrykanci opon zalecają, żeby po czterech latach użytkowania poddawać je kontroli serwisowej co najmniej raz w roku. Według fabrykantów, opony używane przez co najmniej osiem lat po dacie wyprodukowania muszą być obowiązkowo wymienione na nowe opony, nawet jeśli wyglądają na sprawne. Zaleca się ich zamianę na nowe opony max po 8 latach eksploatacji wychodząc z słusznego założenia, iż gumy bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo nasze a także ludzi z nami jadących, a pośrednio również innych użytkowników dróg. Autor:
