Wiele firm potrzebuje w pewnym momencie opracować i wydrukować różnego rodzaju materiały reklamowe, informacje o produktach czy rozmaite katalogi. I najczęściej w takich przypadkach decydują się one na nawiązanie współpracy z jedną z drukarni, w której zamówione materiały będą wydrukowane.
Niektóre z drukarni wręcz się specjalizują
Autor: Robbert Bremer
Źródło: http://www.flickr.com
w tego typu zleceniach, nastawiając się na kompleksowe obsługiwanie firm w zakresie materiałów promocyjnych. I wtedy ich propozycja obejmuje między innymi druk najróżniejszych typów katalogów, na najlepszym jakościowo papierze i z możliwością dodania różnych sposobów na uszlachetnianie wydruku. Jeżeli będzie się chciało mieć swoje materiały – (przejdź dalej) przygotowane na najwyższym poziomie, to należy skorzystać z takiej oferty, gdyż nawiązanie współpracy z jedną z dobrych drukarni da pewność odpowiedniej jakości. Z reguły dobre drukarnie Warszawa mogą również zaoferować opracowanie graficzne materiałów, więc jeżeli ktoś nie ma możliwości na samodzielne przygotowanie projektu, to może zamówić kompleksową usługę.Jeśli będzie chodzić o druk katalogów, to możliwości na to jest co najmniej kilka np. pod tym adresem. Katalogi w zależności od ilości stron wykonywane być mogą różnymi technologiami. W przypadku publikacji o niedużej liczbie stron doskonale sprawdzają się oprawy zeszytowe.
Stosuje się tu szycie tradycyjne lub oczkowe, a poza tym strony wzbogacane być mogą na przykład o foliowanie czy dodatkowe warstwy lakieru. Z kolei przy grubszych katalogach znacznie lepiej sprawdzać się będą klejone oprawy, odpowiednio zrobione będą naprawdę wytrzymałe i trwałe, a jednocześnie dają spory komfort przy czytaniu. Za to w przypadku rozmaitych map turystycznych, instrukcji, przewodników czy książek kucharskich najlepsze będą grzbiety spiralne. Ich dodatkową zaletą jest to, że można je wykonać w różnej kolorystyce, przez co uzyskuje się ciekawy wygląd. Drukarnie które podchodzą profesjonalnie do klientów oferują przeważnie szczegółowe cenniki na stronach internetowych, dzięki czemu szybko sprawnie oszacować, jak duże będą koszty druku.