
Badania specjalistów udowadniają, że tego typu reklama, z powodu tego, że przekazywane treści są podświetlane i dynamiczne, okazuje się osiem razy bardziej widoczna dla uczestników ruchu drogowego. Ekrany ledowe są coraz większych rozmiarów i nowocześniejsze a możliwość umieszczania kilku spotów wzmacnia ich skuteczność i sprawia, że nie są monotonne.
Reklamy tego typu mogą mieć formę tablic tekstowych lub graficzno-tekstowych, co jest idealnym nośnikiem reklamy w przypadku restauracji, zajazdów, stacji benzynowych lub aptek, oraz postać telebimów. Coraz częściej są one obecne podczas koncertów i rozgrywek sportowych, bo oferują transmisję bezpośrednią wydarzeń dla osób, które np. nie są na stadionie, tylko w strefach kibiców. Przerwy w transmisji to doskonała okazja na emisję spotów, które za sprawą coraz nowocześniejszej technologii są wyraziste i coraz mniej statyczne.
Nośnik naszej reklamy wybierzemy, wrzucając w gogle hasła z pożądaną dla nas lokalizacją jak: promocja Cieszyn, reklama Bogatynia, lub wystukując bardziej skomplikowaną frazę typu reklama na ekranie led Łódź. Otrzymamy listę firm, które oferują reklamy w konkretnych lokalizacjach, niekiedy w danym mieście jest kilka tego typu lokalizacji i przy pomocy Sieci wybierzemy tę, która jest dla nas korzystna – przy głównej drodze, supermarkecie lub (zobacz toensmeier) w ważnym miejscu miasta. Skorzystajmy z pomocy sieci i przedstawmy ofertę naszej firmy w sposób dynamiczny, nie tracąc funduszy na mało aktywny billboard, którego mało potencjalnych klientów zauważy.