Wielu kierowców zastanawia się, czy warto zmieniać opony samochodowe. Bardzo dużo argumentów występuje za tym, aby nie mieć wątpliwości i używać ogumienia właściwego do pory roku. Dlaczego powinno się przygotować swój pojazd na zmieniające się warunki pogodowe?
Przede wszystkim letnie i zimowe opony są zrobione z odmiennych materiałów, a ich bieżniki znacznie różnią się formą. Opona zimowa posiada znacznie więcej nacięć i przecięć (tzw. lamelek), co ułatwia zapewnienie najwyższych osiągów.
Źródło: www.interopony.pl
Poza tym takie wykonanie sprawia, że guma użyta do wytworzenia jest bardziej elastyczna, niż ma to miejsce w przypadku opon letnich – dlatego też mocniej trzyma się szosy. Nacięcia w bieżnikach sprawiają również, że opony zimowe wbijają się w śnieg i lód, a jednocześnie natychmiastowo oczyszczają się ze śniegu. W jakim czasie należy zmienić opony letnie na zimowe? W wielu opracowaniach można znaleźć zdanie, że temperatura graniczna to 7°C. Kiedy jest zimniej opona (
opony rolnicze do przyczep) zimowa nie będzie twardnieć, ponieważ zawiera większą ilość krzemionki. Dzięki temu jej przyczepność do drogi będzie najlepsza. Opona jest również specjalnie dostosowana do sprawniejszego usuwania wody. Zobacz propozycję: (Wejdź) Pozwala również na skrócenie czasu hamowania. Opony zimowe poradzą sobie bardzo dobrze na śliskiej drodze, ponieważ letnie nie trzymają się tak skutecznie podłoża. Warto jednak nie zapominać, że zimowe opony trzeba dotrzeć, ponieważ podczas produkcji jest na nie nakładany specjalny smar, który sprawia, że ten proces staje się łatwiejszy, jednak wpływa źle na gumę, dlatego też aby opony miały najwyższe osiągi powinno się przejechać minimum 300 kilometrów. W omawianym rodzaju opon bardzo ważna jest również grubość bieżnika.
Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Im bardziej jest on zdarty, tym gorzej radzi sobie na drodze. Z tego powodu używane opony nigdy nie są dobrym rozwiązaniem. Starty bieżnik wolno odprowadza wodę i nie ma dobrej przyczepności do podłoża. Zimowe opony przynoszą wiele pożytku, dlaczego więc nie zmieniać ich przez cały rok? Kiedy temperatura rośnie ich możliwości zmniejszają się.
Czy podoba Ci się ten tekst? Jeśli tak, to sprawdź poza tym szczegóły w serwisie folie termokurczliwe na vincent.pl, ponieważ one także mogą być dla Ciebie bardzo interesujące.
Hamowanie jest gorsze, a jego droga jest wydłużona. To letnia opona zawsze dobrze sprawdzi się na mokrym asfalcie. Zimowa opona w lecie zużywa się szybciej i traci swoje pozytywne właściwości.
Na rynku można nabyć również opony całoroczne, jednak nie są one idealnym rozwiązaniem dla właścicieli aut. Nie zapewniają pełnych osiągów, poza tym nie posiadają tak pozytywnych właściwości, jak opona zimowa w trakcie zimy oraz opona letnia podczas lata. Opony całoroczne gorzej poradzą sobie z hamowaniem na wilgotnej czy śliskiej nawierzchni. Idealnie dobranym rozwiązaniem pozostaje więc wymiana. Należy przy niej pamiętać, aby w jej trakcie nie pominąć żadnej z opon. Tylko całkowite przebranie zapewni maksimum osiągów. Dzięki współpracy: