
Walka o odbiorcę
Największym sukcesem marki jest stan, kiedy odbiorca myśląc o jakimś szeroko pojętym produkcie, kojarzy go z wybraną firmą. Niezwykle dobitnym przykładem jest na przykład firma Adidas, której nazwa większości osób kojarzy się z obuwiem sportowym.make up Wrocław – makeup D. MałeckaJej głównym rywalem jest marka Nike, która w latach 90 przejęła spory fragment rynku własnymi produktami spod marki Jordan. Segment ubraniowy jest właściwie prawdziwym marketingowym polem bitwy, co widać wyraźnie przyglądając się podzieleniu tegoż między różne marki. Tak dla przykładu segment ubrań jeansowych kojarzy się z kilkoma markami o długiej tradycji – jak Big Star czy Diesel. Ta pierwsza zdobyła swoją wśród obywateli USA, druga z kolei wywodzi się z Włoch i zyskiwała swoją renomę wśród odmiennej grupy odbiorców. Tylko u nas – produkty znanych producentów: Fossil
Wojna z potentatami

Nowsze marki, żeby zdobyć jakąś część rynku, polecają produkty przeznaczone dla wybranego grona odbiorców. Doskonałym celem dla marketingowców jest grupa osób młodych, w tym przypadku liczy się na sentyment klienta i na długofalowe przywiązanie do marki. Przykładem marki kojarzonej z młodymi ludźmi jest Fossil, który oferuje rozmaite dodatki do ubrań. Jeszcze odmiennym rodzajem rynku jest rynek profesjonalny, gdzie odbiorca posiada duże zasoby finansowe, ale ma odmienne potrzeby, niż klient badania tajemniczy klient innego typu. Niektóre marki swoją ofertę dedykują właśnie specjalistom i są popularne głównie w tego typu środowiskach. Dobrym przykładem jest Franke – marka kojarzona zazwyczaj przez kucharzy i restauratorów. Popularne produkty w niskich cenach – przeczytaj na ten temat