We wcześniejszych czasach jedyną właściwą formą reklamy był plakat. Były one rozprowadzane po całej okolicy i zwracały na siebie spojrzenia przechodniów, zapewniając powodzenie reklamowanej marki czy usługi.
W naszych czasach na ulicach widzimy coraz mniej reklam tego rodzaju – więcej . Zostały one zastąpione przez nowoczesne formy, takie jak telewizja czy Internet. Czy plakaty na stałe poszły w niepamięć i zniknęły z naszego życia?

Źródło: RuckZuck
Chociaż papierowe plakaty powoli znikają z naszego życia, na ich miejsce wkraczają ich nowatorskie alternatywy. Należą do nich np.
Przygotowaliśmy dla Ciebie kolejne zajmujące informacje na interesujący Cię temat. Przejdź do następnego wpisu i czytaj raport.
internetowe banery reklamowe, telebimy czy rozdawane przechodniom ulotki. Można wręcz stwierdzić, że cała współczesna reklama bazuje na jednej, podstawowej formie, jaką stanowi plakat – stojak na plakat -. Jest to skuteczny i sprawdzony wzorzec z przeszłości, którego efekty próbują ulepszyć aktualni spece od reklamy – nieco go przy dopasowując do naszych czasów i unowocześniając.
Trzeba tylko przyjrzeć się nowoczesnym formom reklamy, takim jak baner internetowy czy telebim, by zauważyć, że ich forma bardzo przypomina standardowe super fototapeta. Jest tylko dostępny w cyfrowej formie, która przyciąga spojrzenia odbiorców i wydaje się być dla nich bardziej interesująca wizualnie. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że cała współczesna reklama jest tylko unowocześnieniem dawnego plakatu – dopasowaniem starego, skutecznego pomysłu do nowej sytuacji.
W tym wypadku stwierdzenie mówiące, że plakaty odeszły w niepamięć, staje się zupełnie fałszywe. Plakat to wciąż funkcjonujący rodzaj reklamy – odznacza się on tylko inną formą zewnętrzną.