Skrętna belka jest to podejście wykorzystywane przede wszystkim w samochodach francuskich. Podatność belki na skręcanie w połączeniu z dobrze zestrojonym zawieszeniem znamiennie poprawia własności jezdne.
Ponadto płaska budowa belki zapewnia zabudowę głębokiego bagażnika, co podnosi walory użytkowe pojazdów, jakie są w nią wyekwipowane.
Następną zaletą jest stosunkowo prosta opcja jej demontażu.
W tym artykule znajdziesz ciekawe informacje, lecz odszukaj ponadto (https://transcomp.pl/) inne materiały na prezentowany temat. Z pewnością będą ciekawe.
Niestety, przydaje się to zwłaszcza w związku z główną wadą belki skrętnej, którą jest jej trwałość. Prawidłowe użytkowanie belki nastręcza cyklicznej wymiany łożysk igiełkowych. Jeżeli nie będziemy tego egzekwować, belka ulegnie uszkodzeniu oraz konieczna będzie jej regeneracja.
Autor: Cezary Borysiuk
Źródło: http://www.flickr.com
Regeneracja belki skrętnej to proces, którego zadaniem jest przywrócenie pełnej sprawności, porównywalnej z fabrycznie nowiuteńkim elementem. Jednak aby tak było, regenerację trzeba powierzyć wyspecjalizowanemu serwisowi, jaki zrobi to zgodnie ze sztuką. Proponowane są 2 opcje regeneracji. Pierwsza z nich to wizyta samochodem w warsztacie, zaś druga –
wysyłka zdemontowanej belki i jej reperacja bądź wymiana na już zregenerowaną. Każda z tych opcji ma swe minusy oraz zalety, ale jeśli zależy nam na pełnej kontroli naprawy, najlepiej wybrać się na miejsce samochodem oraz zlecić serwisowi usługę. Przebieg regeneracji belki skrętnej bezwzględnie winien rozpocząć się od jej demontażu.
Czy potrzebujesz następnej dawki pokrewnych wiadomości podanych w tak samo komfortowy sposób? Żaden problem – kliknij ten link – zalecamy ten portal (http://stomatologiacichon.pl/).
Jeśli jakikolwiek serwis oferuje nam regenerację na wozie, to lepiej poszukajmy drugiego warsztatu. Należy zdemontować poszczególne części, dokonać dokładnej inspekcji i zdecydować, jakie elementy nadają się do wymiany. Dopiero wtedy możemy ocenić, jaki będzie definitywny koszt naprawy.
Rzecz jasna, głównym fragmentem do wymiany będą łożyska igiełkowe i uszczelnienia. Felerne łożyska przeważnie powodują uszkodzenie czopów, a w konsekwencji samej belki.