Jakie działania marketingowe i promocyjne są do dyspozycji, aby zapewnić sobie odpowiednią lojalność odbiorców.

przez | 10 lipca 2021
Marketing staje się coraz bardziej złożonym zagadnieniem, bardzo wyraźnie zaczynają w nim wyróżniać się rozmaite nurty, odmiennie podchodzące do niektórych kwestii. Bierz się to z faktu, że aktualnie coraz trudniej jest najpierw wyszukać klienta, a potem go jeszcze utrzymać.

marketing relacji

Źródło: pixabay.com
programy motywacyjne

Autor: Mohito
Źródło: Mohito
A przecież to właśnie utrzymanie najbardziej się firmom opłaca, bowiem jest dużo tańsze i efektywniejsze, niż szukanie nowych klientów. I w tę właśnie stronę zmierza marketing relacji (sprawdź moje źródło), jakiego głównym zadaniem jest personalizowanie relacji z klientem. Podejmowane działania idą przede wszystkim w stronę utrzymania odpowiedniej lojalności, co przekłada się nie tylko na powtórne zakupy, lecz również na polecanie marki czy produktów innym. Jeżeli się właściwie zaplanuje i wykona wszystko, to można będzie odnieść naprawdę spore korzyści.
biura

Autor: Rob Bixby
Źródło: http://www.flickr.com

Marketing relacji na pierwszym miejscu stawia na klienta, to jest jego najważniejsza zasada. Przy takim modelu to klient jest najistotniejszy, jego oczekiwania i potrzeby, a nie produkty, które się oferuje. Z tego też powodu istotną sprawą będzie spersonalizowanie przekazów, a z kolei te opierają się na wcześniej dokonanych zakupach i przekazanych zainteresowaniach i preferencjach. Niezwykle przydatne mogą tu też być różnego rodzaju programy motywacyjne (moja strona internetowa) i lojalnościowe.

Budują one odpowiednie przywiązanie do danej marki i powodują, że konsumenci chętniej wracają po zakupy, zamiast iść do konkurencji. Dzięki takim programom można pozyskać dużą grupę wiernych konsumentów, a poza tym lepiej poznać ich zakupowe preferencje. Więcej na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*