Innowacyjne rozwiązania przedsiębiorstw umacniające pozycję firmy w handlu zagranicznym

przez | 8 lipca 2021
Handel zagraniczny wiąże się z ryzykiem. Aby sprostać interesom obu stron, banki wyszły z propozycją wielu instrumentów finansowych, których najważniejszym celem jest płatność za towar tudzież usługę a także zabezpieczenie interesów partnerów handlowych. Każda ze stron ma zamysł, aby płatność odbyła się w formie gotówkowej, najlepiej przed transakcją. Jednak taka forma rozliczeń, z racji ryzyka występuje niezmiernie rzadko. Z tej przyczyny strony kontraktu dokładają wszelkich starań by zredukować ryzyko wynikające z transakcji poprzez zastosowanie różnych instrumentów finansowych i zabezpieczeniowych.

Technologie w biznesie

Autor: Dell Inc.
Źródło: http://www.flickr.com
Do instrumentów, których zastosowanie w handlu wspomaga pozycję eksportera, należy zaliczyć: inkaso dokumentowe, akredytywę dokumentową, gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe a także faktoring i forfaiting.
Faktoring bezsprzecznie zapewnia gotówkę (płynność) w dość krótkim czasie i bez niepotrzebnych formalności. Co istotne, daje firmom środki potrzebne do ich funkcjonowania. Idealnie odnajduje się w czasach gdy firma miewa się bardzo dobrze, kiedy istnieje konieczność zapewnienia szybkiego zastrzyku gotówki, jak i w sytuacjach gdy firmy mają problemy z utrzymaniem się na rynku. Jest to usługa adresowana do konkretnej sytuacji firmy, specyfiki jej działania, z tego powodu łatwiej można odpowiadać na problem, pozwalając sobie na większą elastyczność w działaniu.

Forfaiting z kolei to zakup wierzytelności o średnich i długich terminach wymagalności.

Interesują Cię tego typu wpisy? Masz ochotę na to, by poznać następne? Więc kliknij, aby zobaczyć więcej (https://rolety123.pl/bielany-oferta-rolety-moskitiery-plisy/) wiadomości. Całość odnajdziesz w tym linku.

Bazuje na umożliwieniu przedsiębiorcy uzyskania środków finansowych w drodze zobowiązania się jednej strony do dostarczenia wierzytelności, a drugiej do zapłaty ustalonej ceny z góry.
W praktyce gospodarczej można wyróżnić parę rodzajów forfaitingu, jednak dość powszechnie stosowanym stał się ostatnio forfaiting leasingowy. To w zasadzie niedawno powołana do życia forma, polegająca na wykupie rat leasingowych, leasing oferta. Przedmiotem transakcji mogą być wszystkie raty podsumowane lub pojedyncze. Dzięki podpisanej umowie, leasingodawca otrzymuje raty leasingowe z wyprzedzeniem, niż wynika to z umowy podpisanej z leasingobiorcą. W zamian płaci firmie forfaitingowej prowizję – a raty (zobacz www.smartvest.pl), które uzyskuje, są uboższe o dyskonto.

Autor Bank BGŻ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*